OGŁOSZENIE O NABORZE

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnawatce ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Tarnawatce.

 

  1. Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnawatce, ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka.

  2. Określenie stanowiska: inspektor ds. realizacji świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego (Program Rodzina 500 plus), dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, DobryStart, Karta Dużej Rodziny.

  3. Określenie niezbędnych wymagań związanych ze stanowiskiem:

  1. wymagania niezbędne:

    • Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP wraz z dobrą znajomością języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

    • Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, (preferowane kierunki: prawo, administracja, finanse i rachunkowość, ekonomia).

    • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

    • Nieposzlakowana opinia.

    • Niekaralność ( prawo ubiegania się o stanowisko mają osoby, które nie były prawomocnie skazane za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe).

    • Stan zdrowia pozwalający na świadczenie pracy na wyżej określonym stanowisku, w warunkach pracy określonych w punkcie 4 niniejszego ogłoszenia o naborze.

    • Praca w administracji publicznej na stanowisku o podobnym charakterze.

  2. wymagania dodatkowe podlegające ocenie :

    • znajomość niżej wymienionych przepisów prawa: ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy z dnia 7 września 2007 roku o funduszu alimentacyjnym, i aktów wykonawczych do tych ustaw, ( Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenie wychowawcze, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, Rozporzadzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna z 31 lipca 2018, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2016 r. w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu świadczenia wychowawczego), ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o pracownikach samorządowych, Ustawy o dodatku mieszkaniowym oraz innych aktów prawnych

    • udokumentowany staż pracy o podobnym charakterze,

    • umiejętność pracy na komputerze i obsługa urządzeń biurowych,

    • dyspozycyjność, kreatywność, odpowiedzialność, aktywność, samodzielność, zmysł organizacyjny, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres;

    • nieposzlakowana opinia udokumentowana referencjami od poprzedniego pracodawcy lub oświadczeniem.

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

    • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia prawa do świadczeń, w tym m.in.: przyjmowanie i weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, Karty Dużej Rodziny

    • Wzywanie do uzupełnienia ww. wniosków, zawierających braki formalne.

    • Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, świadczenia Dobry Start, prowadzenie postępowania w sprawie Karty Dużej Rodziny, decyzji zmieniających, decyzji dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.

    • Współpraca z pracownikami socjalnymi GOPS w Tarnawatce w zakresie dotyczącym m.in. przeprowadzania wywiadu środowiskowego.

    • Prowadzenie ewidencji wydanych decyzji do celów rozliczeniowych.

    • Przygotowywanie list wypłat w/w świadczeń.

    • Sporządzanie informacji o potrzebach w zakresie środków finansowych na realizację wypłat w/w świadczeń.

    • Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji wypłat świadczeń.

    • Prowadzenie postępowania windykacyjnego dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń.

    • Wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń o wypłaconych świadczeniach.

    • Przygotowywanie ogłoszeń, informacji i innych dokumentów dotyczących powierzonych zadań.

    • Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w Tarnawatce i zarządzeń Wójta Gminy w zakresie dotyczącym realizowanych zadań.

    • Wykonywanie zastępstwa na innych stanowiskach urzędniczych zgodnie z planem zastępstw.

    • Wykonywanie innych zadań związanych z realizacją w/w ustaw i innych zadań związanych z zatrudnieniem w GOPS.

4a. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór:

  1. zatrudnienie w ramach umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy ( tygodniowy wymiar czasu pracy 40 godzin, dzienny 8 godzin). Wynagrodzenie według zasad określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Uprawnienia pracownicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 roku, o pracownikach samorządowych oraz Kodeksie Pracy.

  2. praca biurowa w większości w pozycji siedzącej, związana z dokumentacją papierową oraz z obsługą komputera i programów komputerowych,

  3. praca wymagająca predyspozycji umożliwiających dobry, bezproblemowy kontakt z klientami i porozumiewania się z innymi osobami,

  4. przeciwwskazania do zatrudnienia określonych osób na stanowisku, na które prowadzony jest nabór: - osoby mające utrudniony kontakt z innymi osobami z powodu obniżonej sprawności narządów mowy i słuchu w związku z wymogami, o których mowa w punkcie 4.

  5. zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1930 ze zm.), w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy (art. 16 ust.2 ustawy) i dla takiego pracownika organizuje się w trakcie trwania w/w umowy służbę przygotowawczą mającą na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych, która to służba trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem, a pozytywny wynik tego egzaminu jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

4b. Informacja o wskaźniku zatrudnionych osób niepełnosprawnych:

W rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, pracodawca nie jest zobligowany do utrzymania wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne od kandydatów:

    • List motywacyjny;

    • CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, z podaniem numeru telefonu i adresu e - mail.

    • W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA), kopia dokumentu określonego w przepisach o służbie cywilnej o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie, w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków określonych w ogłoszeniu.

    • poświadczone (czytelnym podpisem kandydata/ki) za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe kandydata/kandydatki.

    • Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

    • Podpisane przez kandydata/ kandydatkę oświadczenia o :

    1. niekaralności złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie nieprawdziwych oświadczeń,

    2. posiadanym obywatelstwie, pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz nieposzlakowanej opinii,

    3. stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy, w warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,

    4. wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 677 ze zm.) oraz ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 roku, poz. 1930 ze zm.)”.

  • Kopia świadectwa pracy lub zaświadczenie od obecnego pracodawcy potwierdzające okres pracy i zajmowane stanowisko.

5a Dokumenty dodatkowe ( nieobowiązkowe):

  • dodatkowe kwalifikacje (poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów ukończenia szkoleń i kursów zawodowych);

  • Referencje i opinie o nienagannej pracy od pracodawców.

  • Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność.

 

  1. Miejsce i termin składania dokumentów: Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty (wyszczególnione w punkcie 5 ogłoszenia) należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. świadczeń rodzinnych” do dnia 5 października 2020 roku, do godziny 15:00 (decyduje data faktycznego wpływu do Ośrodka). Dokumenty niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane w niniejszym postępowaniu konkursowym.

  2. Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów aplikacyjnych z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. W wyniku analizy dokumentów komisja rekrutacyjna wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne. Wytypowani w ten sposób kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy ze znajomości przepisów prawa wynikających z w/w ustaw. W toku naboru komisja wyłoni trzech najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawi Kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata/kandydatki.

  3. Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na stronie internetowej Urzędu Gminy Tarnawatka oraz na tablicy ogłoszeń GOPS Tarnawatka.

  4. Po zakończonej rekrutacji osoby, które nie zostaną zatrudnione winny odebrać dokumenty aplikacyjne do końca miesiąca, w którym została ogłoszona informacja. Po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.

  5. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie powinny być opatrzone klauzulą:

  6. "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1282, z późn. zm)”

  7. Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Tarnawatce w zakładce „Nabór na wolne stanowisko"

Informacja o przebiegu i wyniku naboru, w zakresie wynikającym z przepisów prawa będzie umieszczona na w/w stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Tarnawatce oraz tablicy ogłoszeń.

Halina Czarnecka

Kierownik Gminnego

Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnawatce

 

Kwestionariusz osobowy

Oświadczenia

Oświadczenie o niekaralności

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

 

Brak załączników.

Brak informacji o zmianach.